Scheduła obserwacyjna

Posty: 2
Dołączył(a): 2020-03-28, 11:35

Scheduła obserwacyjna

Postprzez anna597 » 2020-03-28, 12:26

Hej. Studiuje pedagogikę II rok o specjalności profilaktyka społeczna. :)
Potrzebuje pomocy. Jestem osobą słabowidzącą.
1) Ma ktoś wzór scheduły obserwacyjnej przypadku 5 letniego dziecka (wiek przedszkolny)?
Poniżej podpinam zdj. gdzie zawarte jest polecenie
2) Czy ktoś może wyjaśnić co to są monity i redukty? ( załączniki zadania do dam w drugim poście)
To jest z przedmiotu teoria i metodyka rozwoju psychospołecznego dziecka konwersatoria. Akurat mam utrudniony dostęp do literatury w bibliotece ze względu na epidemię. W internecie nie każda książka jest z literatury a potrzebuje na przyszłym tydzień aby chociaż schedułę mieć
Z góry będę bardzo wdzięczna pozdrawiam. :) :)
Załączniki
Przypadek  Julki (3).jpg
Przypadek Julki - polecenie
Przypadek Julki (3).jpg (229.53 KiB) Przeglądane 223 razy

Doradca reklama
 
Posty: 652
Dołączył(a): Cz sty 05, 2009 8:29 am

Podpowiadam

ranking kont studenckich 2017
Posty: 2
Dołączył(a): 2020-03-28, 11:35

Re: Scheduła obserwacyjna

Postprzez anna597 » 2020-03-28, 12:42

Dołączam polecenia z kart prac z teorii i metodyki (ćwiczenia), ponieważ miałam problem z dołączeniem załączników, chodzi o to aby ktoś wyjaśnił też te poniższe zadania. Z góry dziękuję. :)

Karta pracy nr 1
Po wejściu do klasy Łukasz siada w kręgu. Wyciąga z plecaka telefon komórkowy i zaczyna się nim bawić. Ignoruje fakt, że rozpoczęłaś zajęcia, nie zgadza się na wprowadzane przez Ciebie zasady pracy na dzisiejszych zajęciach.
Zadanie:
- napisz typowe zdania, które mogłyby być wypowiedziane do dziecka, a które nie pomogłyby rozwiązać sytuacji
- zaplanuj rozwiązanie tej sytuacji. Napisz jakiego komunikatu można użyć, jaka metoda dyscyplinowania zachowania ucznia mogłaby być skuteczna. Opisz jak się zachowasz.

Łucja podczas zajęć, które prowadzisz rozmawia z kolegą, przerywa wypowiedzi innych dzieci, a na koniec sugeruje, że zajęcia są bez sensu i wolałaby mieć teraz lekcję wf-u.
Zadanie:
- napisz typowe zdania, które mogłyby być wypowiedziane do dziecka, a które nie pomogłyby rozwiązać sytuacji
- zaplanuj rozwiązanie tej sytuacji. Napisz jakiego komunikatu można użyć, jaka metoda dyscyplinowania zachowania ucznia mogłaby być skuteczna. Opisz jak się zachowasz.

Ania i Kasia siedzą obok siebie w kręgu, wykonują podane przez Ciebie polecenia, aktywnie uczestniczą w zajęciach. Po chwili zaczynają się kłócić, obrażają się wzajemnie.
Zadanie:
- napisz typowe zdania, które mogłyby być wypowiedziane do dziecka, a które nie pomogłyby rozwiązać sytuacji
- zaplanuj rozwiązanie tej sytuacji. Napisz jakiego komunikatu można użyć, jaka metoda dyscyplinowania zachowania ucznia mogłaby być skuteczna. Opisz jak się zachowasz.

Tomek chętnie uczestniczy w prowadzonych przez Ciebie zajęciach, jest aktywny, zgłasza się do odpowiedzi, podaje pomysły. Jednak podczas wypowiedzi jego kolegi wtrąca nieprzyjemny komentarz, krytykuje kolegę używa obraźliwych słów i wyśmiewa chłopaka.
Zadanie:
- napisz typowe zdania, które mogłyby być wypowiedziane do dziecka, a które nie pomogłyby rozwiązać sytuacji
- zaplanuj rozwiązanie tej sytuacji. Napisz jakiego komunikatu można użyć, jaka metoda dyscyplinowania zachowania ucznia mogłaby być skuteczna. Opisz jak się zachowasz.

Rozpoczęła się lekcja, grupa weszła do klasy, wszyscy zajęli miejsca w kręgu. Rozpoczynasz prowadzenie zajęć, klasa słuchała jak przedstawiasz zasady wspólnej pracy, jednak po chwili wszyscy zaczynają rozmawiać, szeptać. Orientujesz się, że nikt Cię nie słucha, nie zwraca uwagi na proponowane ćwiczenia. Zaczynasz mówić głośniej, ale to nie przynosi efektu, klasa rozmawia bardzo głośno, niektóre osoby bawią się telefonem, inne jedzą śniadanie.
Zadanie:
- napisz typowe zdania, które mogłyby być wypowiedziane do dziecka, a które nie pomogłyby rozwiązać sytuacji
- zaplanuj rozwiązanie tej sytuacji. Napisz jakiego komunikatu można użyć, jaka metoda dyscyplinowania zachowania ucznia mogłaby być skuteczna. Opisz jak się zachowasz.

K.2
1.Tomek siedzi w kręgu obok Ciebie. Interesuje się zajęciami, jednak zadaje sobie dużo pytań i wyrywa się do odpowiedzi często zabiera głos podczas rundki mimo że nie prosiłeś/prosiłaś go o to dzieli się swoimi komentarzami w sytuacjach, gdy nie ma przestrzeni. Tomek wciąga Cię w rozmowę, zajmuje twoją uwagę. Coraz bardziej czujesz, że Tomek absorbuje swoją osobą całe zajęcia a inne dzieci wycofują się z aktywności. Wpisz w tabelkę jakich monitów i reduktorów można użyć w tej sytuacji.

Monity:

Redukty:

K.3

Do poniższych sytuacji podaj technikę dyscyplinowania zachowania ucznia i opisz jego przebieg.

Zachowania uczniów Sposób radzenia sobie podczas zajęć – techniki dyscyplinowania uczniów
1)Kuba podczas wypowiedzi kolegi wtrąca nieprzyjemne złośliwe komentarze. Jego wypowiedzi są ironiczne.
2) Asia i Amelia nie przestają rozmawiać, śmieją się, nie chcą brać diału w proponowanym przez Ciebie ćwiczeniu.
3) Chłopcy siedzą w kręgu, ale nie obok siebie. Dużo rozmawiają i komentują to co dzieje się w klasie, krzyczą do siebie, śmieją się. Jest hałas, nie możesz opowiedzieć o instrukcji do ćwiczenia.

Sposób radzenia sobie podczas zajęć – techniki dyscyplinowania uczniów.

Powrót do Pedagogika



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość